Langkawi (Maleisie) en Singapore

10 februari 2019 - Langkawi, Maleisië

Februari naderde... Dus ik was bijna een maand aan het reizen... Dus werd het ook tijd om een ander land te bezoeken. Ook wilde ik niet in Thailand blijven want na 30 dagen moet je dan een visum aanvragen en daar had ik geen zin in. Ik reisde nog steeds met Carlos en hij moest naar Singapore om vanaf daar terug te vliegen naar Denemarken. Dus het plan was om vanaf Koh Lipe naar het eiland Langkawi te gaan en dan een vlucht van Langkawi naar Singapore.

Voor 31 januari hadden we ons bootticket naar Langkawi gekocht. Na het ontbijt vertrokken we naar het strand. Daar was de incheck terminal. Het is echt grappig om te zien hoe dat allemaal gaat. Paspoort moest worden ingeleverd en zouden we op de boot weer terug krijgen. Op de boot wordt dan het land genoemd en dan kan je je hand opsteken. Gelukkig waren er niet veel andere nl-ers dus ik had snel mijn paspoort terug.

Bij aankomst op Langkawi door de douane. Dit gaat stuk sneller dan op een luchthaven dus dat was erg fijn! Vanaf de pier taxi genomen met 2 andere reizigers naar de badplaats waar we zouden verblijven. Ingecheckt, geluncht en daarna taxi genomen naar de Sky cab.

De Sky Cab is als een skilift omhoog waarbij je supermooi uitzicht over Langkawi hebt. Bovenaan zijn er vele platforms om van het uitzicht te genieten en om natuurlijk vele foto’s te maken!!! Wij waren er einde van de dag dus konden ook nog een mooie zonsondergang meemaken. Daarna terug naar plaats waar we verbleven en ergens gegeten.

De volgende dag was echt een luie dag, beetje op strand gehangen. Door het reizen van eiland naar eiland en de slechte nachten door warmte (airco uit, airco aan) was ik best wel moe. Tot nu toe slaap ik nog het beste op boot, in bus of vliegtuig, haha!!

De volgende ochtend moesten we vroeg naar de luchthaven. Na het inchecken enorm lang moeten wachten voordat we door de controle konden, er was gewoon geen personeel!! Heel bizar! Maar uiteindelijk ging de vlucht redelijk op tijd. Wederom vloog ik met Air Asia en het schijnt dat vertraging normaal is. Maar maak mij er verder niet druk om, heb toch de tijd. Het is alleen vervelend als je een volgende vlucht zou moeten halen. Mijn volgende vlucht was naar de Filipijnen. Maar op de dag dat ik in Singapore zou arriveren was de vlucht naar de Filipijnen megaduur!! Singapore wilde ik eigenlijk niet bezoeken omdat ik er 15jr geleden al was geweest, maar nu toch maar 1 nachtje geboekt vanwege het prijsverschil voor het ticket.

Na aankomst in Singapore eerst een shuttlebus genomen naar een andere terminal en daarna de metro richting centrum. Afscheid genomen van Carlos en hostel opgezocht. Mijn hostel  was bij de Boat Quay, een kade met restaurants en bars. Ik herkende deze plek nog goed. En het voelde goed om terug te zijn! Ik kon nog niet bij mijn bed terecht dus backpack gedropt en gaan wandelen. Richting Merlion Park, de toeristische trekpleister van Singapore!! Daar merkte ik op dat de stad enorm was veranderd, enorm veel bijgebouwd. Heerlijk geluncht met een Quinoa salade met avocado, broccoli en kip. Even wat anders dan het Aziatische eten. Helaas was de rekening minder heerlijk, haha! Na de lunch terug naar hostel om mijn  spullen beetje uit te pakken en wat te chillen. In de avond weer richting Merlion Park en Marina Bay Sands. Het was rond zonsondergang dus de hele kade stond vol mensen met een camera geïnstalleerd voor het beste shot!! Flink stuk gelopen en wat meegekregen van de lichtshow. Via een enorm groot winkelcentrum met zelfs een gracht met bootjes erdoorheen (ik keek mijn ogen uit) liep ik richting Garden by the Bay. Dit is een groot park met in de avond mooi verlichte futuristische bomen. Later lees ik dat dit park als doel heeft om de kwaliteit van leven in de stad te verhogen door groen en fauna. Dit park was er 15jr geleden ook nog niet. Nu heb ik echt een ieniemienie stukje ervan gezien, omdat het zo ontzettend druk was met toeristen ben ik er niet lang gebleven. Vooral als ik moe ben kan ik niet zo goed tegen al die drukte... Verder gelopen en gezocht naar plek om te eten. Ben uiteindelijk bij de mcdonalds om de hoek van mijn hostel beland. Eet er normaal nooooooooit, maar het is goedkoop en snel. En had natuurlijk in de middag al een gezonde lunch gehad.

Een vriendin van mij in Nederland had ik om tips gevraagd. Zij heeft flink wat jaren in Singapore gewoond. Ze gaf als een tip een mooie wandeling buiten het centrum, de Treetop walk. Omdat ik niet zo’n zin had in de toeristendrukte koos ik ervoor om dit natuurgebied te bezoeken. Tijdens ontbijt gesproken met een stel uit Vietnam, zij gingen ook deze wandeling doen. Dus na het inchecken bij de receptie gevraagd hoe ik er kon komen. Het was nog best ver weg en moest wel op tijd terug zijn voor mijn vlucht. Heen ben ik met de metro gegaan. Ik heb uiteindelijk bijna10km in het natuurgebied gewandeld. Soms nog pittig door omhoog lopen en de warmte, dus was een goede workout! Met mijn zweethoofd terug gereisd naar hostel met de bus. In hostel kon ik gelukkig nog even douchen. Daarna nog even op de kade geluncht en de metro naar luchthaven gepakt.

Uiteindelijk had ik toch langer in Singapore willen zijn, er is echt zo veel te doen en te zien. En ik had dan wat langer de tijd gehad om bijvoorbeeld wat meer van de Garden by The Bay te zien. Maar voor deze backpackersreis is het wat aan de dure kant. Toch blij dat ik er even ben geweest.

Mijn vlucht naar de Cebu in de Filipijnen was om 9 uur in de avond. Ik zou rond 1 uur in de nacht landen. Op naar het 4e land binnen 1 week, haha! Meer over de Filipijnen in het volgende verslag.

1. Angelique:
    Klinkt goed!
  2. Loes:
    10 februari 2019
    Geniet van je verhalen Charissa. Ook wel erg stoer van je hoor! Nog heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag. Kus.
  3. Lindy Heyligers:
    10 februari 2019
    Hallo stoer wijffie, nou ik lees al dat je niet eenzaam bent op je reis, mooi hoor! En wát een rijkdom voegt dat toe aan je leven, geweldig!👍
  4. Wilma:
    10 februari 2019
    Wat een leuke reis Charissa. Ook de verhalen over Langkawi. Daar zijn we ook geweest. Het is leuk om je reisblog te lezen hoor. Net of we meereizen...
  5. Jenny:
    13 februari 2019
    Wat leuk dat je de Filipijnen bezoekt! Ik ben er vroeger vaak geweest en het was niet een bestemming waar veel Nederlanders kwamen😉